De Tweede Sekse

drowningEr was eens een discussie. Nu ja, het was een facebookdiscussie dus de oefening leek vooral “hoe begrijpen we elkaar zo verkeerd mogelijk”. Meng daarin van die sociale-media verontwaardiging en het wordt helemaal irritant. Maar goed, een discussie dus.

Men vroeg mij met argumenten te komen, maar omdat ik gek word van die Facebookvenstertjes doe ik het dan maar op de blog. Bovendien probeerde ik daar te discussiëren en kreeg dan “emotioneel gekrijs” als verwijt. Dat blijft een van de beste goedkope trucs om vrouwen het zwijgen op te leggen maar goed. Ahem, een doodgewoon debat dus.

Ik noem hier geen namen trouwens, dat vind ik niet fatsoenlijk en dit is een breder platform dan Facebook. Sowieso doen de namen er niet toe. De discussie is – toch een lichtpuntje – algemeen bruikbaar om het er eens over te hebben, er zit nogal wat racisme in dat blijkbaar niet direct…

View original post 1,835 more words